zdj. Mieczysław Wieliczko

czwartek, 10 czerwca 2021

Ławeczka


Na bezludnym wzgórzu

Wśród traw dzikiej łąki

Stoi ławeczka

Prawie niewidoczna

Niepozorna

Prosta

Zwyczajna deska na nóżkach

Lecz jej widok rodzi pytania

Kto ją postawił na pustkowiu

Z jaką intencją…

Czy to podarunek dla włóczykijów

Którzy spacerują po bezdrożach

Jestem w tej niezorganizowanej grupie

Więc siadam…

Rozległa przestrzeń dla oczu

Lecz po chwili zamykam je

By lepiej poczuć wietrzyk na skroniach

I ławeczkę, oazę

Emanującą błogim spokojem




4 komentarze:

  1. To jedna z tych ławeczek na których przysiadywałyśmy, żeby posłuchać szumu drzew.. A w dole płynie strumień, jest mostek a wyżej bukowa aleja.. Te ławeczki są właśnie po to by się ZATRZYMAĆ chociaż na chwilę.. Cieszę się, że właśnie ławeczka stała się inspiracją do pięknego wiersza.. Uściski:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dokładnie ta ławeczka, w dole rzeczka, mostek i w górę bukowa alejka:) Ławeczka ujęła mnie i wniknęła z tym czymś we mnie już dawno temu, kiedy poszłyśmy na spacer Tobie znanymi ścieżkami i pierwszy raz pokazałaś mi ją wśród wysokich dzikich traw, kwitnącego szczawiu i sitowia. Zrobiła na mnie wrażenie, ale wtedy miałyśmy tyle tematów o życiu;)
      Teraz, któregoś dnia zapuściłam się na to wzgórze i ławeczka rozbroiła mnie ponownie. Są rzeczy, które od pierwszego spojrzenia potrafią coś w głębi nas poruszyć. Są takie Osoby, które mają wyjątkowy dar zwrócenia naszej uwagi na takie szczegóły, a one potem zostają z nami i stają się częścią nas...
      Dziękuję Jolu, ściskam Cię serdecznie:)))

      Usuń
  2. Marysiu, jak ja chętnie zatrzymałabym się i przysiadła na takiej ławeczce z dala od pędzącego świata. Wyciszyła się i spojrzała spokojnie na piękno otaczającej nas natury.
    Masz rację, są takie osoby, które stają się częścią nas. I jakże trudno, gdy wyjeżdżają, a my wiemy, że np. wspólne spacery to już przeszłość.
    Widzę, że rzadko tu już bywasz. A ja zaglądam, czasem przysiadami cichutko w kąciku i czytam, co Ci w duszy gra. Mam nadzieję, że niedługo znowu usłyszysz tą muzykę, która niesie natchnienie.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na trochę celtycką opowieść u mnie. Może dodasz coś nowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismeno, tak właśnie jest, wszystko co robi na nas wrażenie staje się częścią nas, w tym przypadku chociażby taka ławeczka;)
      Jest mnie tutaj mniej dlatego, że "buduję" moją własną ławeczkę wśród moich drzew, ale wrócę:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń

Wiersze moje

Zawsze będę

Zawsze będę  promykiem słońca nad taflą jeziora... srebrną otoczką na kropli rosy... ulatującym zapachem różanych pł...